ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΕΛΟΥΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ, ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ – ΒΕΛΤΙΣΤΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΤΕΛΟYΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2025
10:00 – 15:00
ΣΚΟΠΟΣ
►Με την πρόσφατη νομοθέτηση (άρθρο 13 ν.4974/2022 που τροποποίησε το άρθρο 94παρ.2 παρ.17 ν.3852/2010), θεσμοθετήθηκε η αφαίρεση από την αρμοδιότητα των δήμων της διαφημιστικής εκμετάλλευσης των στάσεων λεωφορείων και των στεγάστρων τους. Το νέο καθεστώς, πέραν της απώλειας εσόδων που δημιούργησε, έφερε στο φως ολόκληρο το σύστημα επιβολής και είσπραξης εκ μέρους των δικαιούχων δήμων του τέλους διαφήμισης, ενός πολύ δυναμικού και αρκετά αποδοτικού δημοτικού εσόδου, του οποίου όμως δεν φαίνεται να γίνεται πλήρης αξιοποίηση.
►Σύμφωνα με τα οριζόμενα σήμερα στην εκτεταμένη σχετική νομοθεσία, η οποία ξεκινώντας από το διάταγμα του 1958 έχει τροποποιηθεί 32 φορές, τόσο όσον αφορά την εμβάθυνση και εξειδίκευσή της (τρόπος είσπραξης με ψηφιακή εφαρμογή κλπ) όσο και όσον αφορά την επέκτασή της σε παραπλήσια πεδία (προβολή προϊόντων κλπ), ενώ έχει καταστεί πολυπλοκότερη, είτε με τη συμμετοχή και άλλων δικαιούχων φορέων (πχ περιφερειών, εταιριών άσκησης μεταφορικού έργου) είτε με την ανάδειξη δυσερμήνευτων εννοιών (πχ «επιχειρήσεις»), τα δημοτικά συμβούλια διατηρούν σημαντική εξουσία και δυνατότητες προσδιορισμού των όρων επιβολής του τέλους.
Ο ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΜΑΣ
Προϊστάμενος Εσόδων Διεύθυνσης Οικονομικών ΤΑ Υπουργείου Εσωτερικών, εμπειρογνώμονας Δημόσιας Διοίκησης, Πρόεδρος ΔΣ Διοικητικού Επιμελητηρίου. Συγγραφέας σχετικών άρθρων («έσοδα των ΟΤΑ», «τέλος 0,5%», «τέλος διαφήμισης»). Διαθέτει μακροχρόνια διδακτική εμπειρία
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
Στο σεμινάριο θα αναλυθούν διεξοδικά τα εξής θέματα:
- Ποια ακριβώς είναι η ισχύουσα νομοθεσία και τις ακριβώς ορίζει
- Πώς διαφοροποιείται η έννοια της διαφήμισης από την απλή επιγραφή
- Ποιες είναι οι τεχνικές προδιαγραφές που γίνονται δεκτές σήμερα
- Ποια είναι τα μέρη όπου μπορεί να προβάλλονται διαφημιστικά μηνύματα
- Ποιες είναι οι υποχρεώσεις των δημοτικών υπηρεσιών κατά την αντιμετώπιση των διαφορετικών κατηγοριών διαφήμισης
- Τι γίνεται στις μεταβατικές καταστάσεις, όταν ένας δήμος έχει επενδύσει σε στέγαστρα στάσεων που ξαφνικά αφαιρούνται από την αρμοδιότητά του
- Τι υποχρεώσεις έχει η δημοτική υπηρεσία όταν πραγματοποιεί ελέγχους
- Τι οφείλει να πράξει σε κάθε στάδιο της διαδικασίας έκδοσης της άδειας διαφήμισης και παραβίασης των όρων της μια δημοτική υπηρεσία
- Πότε μια άδεια είναι νόμιμη ή όχι
Για τη συμμετοχή σας επικοινωνήστε μαζί μας στο e-mail sales1@oikonomotexniki.gr ή στο τηλ: 210 5200106 και 210 8828972.


